Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPy, Bernard (Hrsg.)
InstitutionNeuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique.
TitelL'acquisition d'une language seconde: Quelques developpements theoriques recents (Second Language Acquisition: Some Recent Theoretical Developments).
Quelle(1994) 59, (201 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1023-2044
SchlagwörterBilingualism; Creoles; Diachronic Linguistics; Dictionaries; Discourse Analysis; Foreign Countries; French; German; Language Maintenance; Language Research; Learning Theories; Linguistic Theory; Literacy; Metalinguistics; Psycholinguistics; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Languages; Social Influences; Social Support Groups; Sociolinguistics
AbstractThis collection of articles on second language learning includes: "Action, langage et discours. Les fondements d'une psychologie du langage" ("Action, Language, and Discourse. Foundations of a Psychology of Language") (Jean-Paul Bronckart); "Contextes socio-culturels et appropriation des languages secondes: l'apprentissage en milieu social et la creolisation" ("Socio-Cultural Contexts and Second Language Acquisition: Learning in a Social Setting and Creolization") (Daniel Veronique); "Role des reseaux sociaux dans le maintien de la langue maternelle, dans le developpement bilingue et dans le developpement de la litteracie" ("Role of Social Networks in Native Language Maintenance, in Bilingual Development, and in Literacy Development") (Josiane Hamres); "De l'oral a l'ecrit en francais langue etrangere: les procedes d'integration discursive" ("From Oral to Written Language in French as a Second Language: The Processes of Discourse Integration") (Robert Bouchard); "Analyse conversationnelle et recherche sur l'acquisition" ("Conversational Analysis and Research on Acquisition") (Ulrich Krafft, Ulrich Dausendschon-Gay); "Communication exolingue et contextes d'appropriation: le continuum acquisition/apprentissage" ("Exolinguistic Communication and Contextes of Acquisition: The Acquisition/Learning Continuum") (Remy Porquier); and "Representations metalinguistiques des apprenants, des enseignants et des linguistes: un defi pour la didactique" ("Metalinguistic Manifestations of Learners, Teachers, and Linguists: A Challenge for Teaching") (Anne Trevise). Individual articles contain references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: