Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Library of Education (ED/OERI), Washington, DC.
TitelAdvances in Education Research. Volume 2, 1997.
Quelle2 (1997), (154 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Elementary Secondary Education; Government Role; Higher Education; Individual Differences; Middle School Students; Middle Schools; Prior Learning; Problem Solving; Reading Comprehension; Research Reports; Scholarly Journals
Abstract"Advances in Education Research" reprints previously published journal articles reporting on research supported in whole or in part by the Office of Educational Research and Improvement (OERI). The articles are selected from peer-reviewed/referred journals; the journals used are described briefy at the end of the volume. The articles in this volume are all concerned with reading comprehension and subject-area learning: (1) "The Contribution of Prior Knowledge and Coherent Text to Comprehension" (Margaret G. McKeown, Isabel L. Beck, Gale M. Sinatra, and Jane A. Loxterman); (2) "Inclass or Pullout: Effects of Setting on the Remedial Reading Program" (Rita M. Bean, William W. Cooley, R. Tony Eichelberger, Meryl K. Lazar, and Naomi Zigmond); (3) "Individual Differences in Reprocessing of Text" (Dieter Haenggi and Charles A. Perfetti); (4) "The Process of Understanding: Reading for Literary and Informative Purposes" (Judith A. Langer); (5) "What Influences Learning? A Content Analysis of Review Literature" (Margaret C. Wang, Geneva D. Haertel, and Herbert J. Walberg); (6) "Revising Social Studies Text from a Text-Processing Perspective: Evidence of Improved Comprehensibility" (Isabel L. Beck, Margaret G. McKeown, Gale M. Sinatra, and Jane A Loxterman); and (7) "Sense Making and the Solution of Division Problems Involving Remainders: An Examination of Middle School Students' Solution Processes and Their Interpretations of Solutions" (Edward A. Silver, Lora J. Shapiro, and Adam Deutsch). Each article contains references. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: