Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomlinson, Louise M.
InstitutionNational Reading Research Center, Athens, GA.; National Reading Research Center, College Park, MD.
TitelTeachers' Applications of Banks' Typology of Ethnic Identity Development and Curriculum Goals to Story Content and Classroom Discussion: Phase Two. Instructional Resource No. 35.
Quelle(1996), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Childrens Literature; Classroom Environment; Classroom Techniques; Cultural Background; Discussion (Teaching Technique); Elementary Education; Ethnic Groups; Ethnicity; Lesson Plans; Literacy; Multicultural Education; Theory Practice Relationship; Writing Assignments
AbstractThis instructional resource presents ways in which teachers participating in a lesson bank exchange program for an ongoing research project have applied J. A. Banks' typology of ethnic identity development and related curriculum goals to literacy instruction. Banks' definitions of the stages of development and the curriculum goals for each stage are provided. Strategies for engaging students in the process of developing multicultural literacy through the use of relevant content and classroom discussion are provided in samples of lesson plans designed by participating teachers. The purpose of the instructional resource is to provide concrete examples of instructional material and the facilitation of classroom discussion and activity that is relevant to critical issues of ethnic identity development as they relate to multicultural competence and the development of multicultural literacy. Contains four figures. (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: