Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, April Z.; und weitere
TitelWorking Hard or Hardly Working? An Exploration of the Achievement Values of African American Youth.
Quelle(1996), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Need; Black Students; Grade 6; High Achievement; Intermediate Grades; Low Achievement; Middle School Students; Middle Schools; Peer Acceptance; Popularity; Sex Differences; Social Desirability; Student Attitudes; Student Motivation; Values
AbstractThis study investigated African American adolescents' achievement values. One hundred and forty-six male and 161 female African American sixth graders at a middle school in the Los Angeles (California) area nominated classmates according to 3 criteria: those whom they most admired, respected, and wanted to be like. These nominations were combined to create a "value" index. In addition, students nominated classmates who worked hard, "goofed off," followed school rules, and did not follow school rules. Teachers rated each participating student's academic achievement on a nine-point scale. There were gender differences. Girls "valued" high-achieving girls more than medium and low-achieving girls. Boys, on the other hand, valued low and medium achieving boys more than high-achieving boys. This study begins to address the lack of research on achievement values, particularly among African American adolescents. (Contains one table, three figures, and six references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: