Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderman, Eric M.
InstitutionNational Center for School Leadership, Urbana, IL.
TitelThe Effect of Personal and School-Wide Goals on Deep Processing Strategies of At-Risk, Not At-Risk and Special Education Students.
Quelle(1992), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Aspiration; Adolescent Development; Educational Environment; Elementary School Students; High Risk Students; Intermediate Grades; Junior High School Students; Middle School Students; Middle Schools; Self Concept; Self Efficacy; Self Esteem; Self Motivation; Special Education; Student Adjustment; Student Attitudes; Student Educational Objectives; Student Motivation; Student School Relationship
AbstractMiddle school students (N=712) were surveyed about their achievement goals and cognitive processing strategies. Results suggest that academically at-risk students use deep strategies less and are less learning focused than not at-risk and special education students. Special education and at-risk students tended to be more ability-focused than not at-risk students. At-risk students perceived school culture to be less learning focused and more ability focused than not at-risk students. Multiple regression analyses suggest that being "learning-focused" is the best predictor of deep strategy usage for all three groups of students. Three tables and four figures present data and statistical analysis. Contains 19 references. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: