Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYamamoto, Kentaro; Everson, Howard T.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelModeling the Mixture of IRT and Pattern Responses by a Modified HYBRID Model.
Quelle(1995), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility; College Students; Estimation (Mathematics); Higher Education; Item Response Theory; Psychometrics; Reading Comprehension; Reading Tests; Timed Tests
AbstractThis study demonstrates the utility of a HYBRID psychometric model, which incorporates both item response theoretic and latent class models, for detecting test speededness. The model isolates where in a sequence of test items examinee response patterns shift from one providing reasonable estimates of ability to those best characterized by a random response pattern. The study applied the HYBRID model to three distinct data sets: (1) simulated data representing the performance of 3,000 examinees on a 70-item test; (2) data from a statewide field test (n=5,997) of a 40-item reading comprehension test with a fixed time limit; and (3) data from a study of urban university students (n=752) who took a similar 40-item reading comprehension test under varying time limits. The HYBRID model successfully identified "switch points" in examinees' item response patterns in all three data sets. This paper discusses applications of the model used to detect speededness and to provide adjusted estimates of item parameters and examinee abilities. (Contains 4 tables, 4 figures, and 38 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: