Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichter, Jessica; Fraknoi, Andrew
InstitutionAstronomical Society of the Pacific, San Francisco, CA.
TitelProject ASTRO: How-To Manual for Teachers and Astronomers.
Quelle(1996), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN1-886733-99-6
SchlagwörterLeitfaden; Astronomy; Cooperation; Elementary Secondary Education; Partnerships in Education; Science Programs
AbstractProject ASTRO is an innovative program to support science education by linking teachers and students in grades 4-9 with amateur and professional astronomers with the overall goal being to increase students' interest in astronomy and science in general. This manual was designed for teachers, amateur and professional astronomers, youth group leaders, and others who teach astronomy to students. It contains tips and suggestions about: what makes a successful partnership, finding a partner teacher or astronomer, partnership strategies and possibilities, expectations and planning, integrating the astronomer into the classroom, getting started and the first visit, roles and responsibilities for teachers and astronomers, involving the school and the community, getting support and publicity, star parties and astronomy clubs, and other good ideas. (JRH)
AnmerkungenProject ASTRO, Astronomical Society of the Pacific, 390 Ashton Avenue, San Francisco, CA 94112.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: