Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrophy, Jere; VanSledright, Bruce
TitelLongitudinal Analysis of Fifth-Graders' History Learning.
Quelle(1995), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Evaluation Methods; Grade 5; History Instruction; Intermediate Grades; Learning; Social Studies; Student Attitudes; Student Evaluation; United States History
AbstractThis paper summarizes and discusses the findings from interviews of 10 fifth graders conducted before and after each of their six U.S. history units. Special reference is made to potential curricular and instructional implications from the findings. The 10 students began the year with little historical knowledge and they displayed numerous mistaken assumptions, naive conceptions, and (in some cases) fanciful imaginations in their efforts to construct understandings. Many of these, especially about factual specifics, were replaced with more valid conceptions as the year progressed. However, certain confusions and misconceptions persisted and distorted most students' learning, especially those rooted in vague understanding of the time lines involved or in conflation of learning from historical and from literary (fictional) sources. Higher achieving students generally began with more (and more accurate) prior knowledge and learned more key ideas, but individual differences in interest in history created noteworthy qualifications on the generalization. (Contains 14 references.) (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: