Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrumfit, Christopher
TitelLiteracy: The Needs of Teachers and Learners.
Quelle(1992), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Behavior Standards; Elementary Education; Foreign Countries; Interpersonal Competence; Literacy; Social Behavior; Social Influences; Student Needs; Unwritten Languages
AbstractThis article discusses key issues of literacy that are important to both teachers and learners for understanding, and summarizes the function of literacy in three different groups: primary education, adult education, and communities with unwritten languages. The article investigates the scope of literacy, showing how this concept may be defined differently in different communities and challenging a number of assumptions and oversimplifications. The article is divided into the following sections: (1) literacy is not an absolute concept; (2) literacy is socially defined; (3) literacy is collaborative; (4) literacy needs imagination; (5) spoken and written language perform equally necessary functions; and (6) what we don't understand. (Contains 14 references.) (NAV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: