Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllison, Desmond
TitelWhy "Often" Isn't "Always."
Quelle(1994), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChinese; Classroom Techniques; College Students; Contrastive Linguistics; English (Second Language); Foreign Countries; Grammar; Higher Education; Interference (Language); Language Patterns; Language Usage; Linguistic Theory; Second Language Learning; Writing (Composition); Hong Kong
AbstractA study investigated the frequent choice of the term "always" instead of the more appropriate term "often" in the essay writing of native Chinese-speaking learners of English as a Second Language (ESL), focusing on how problematic usage of "always" can adversely affect perceptions of the student's competence in undertaking an academic discussion. Successful diagnoses of the problem and useful treatments are then sought in grammar textbooks. The apparent persistence of the problem among Hong Kong undergraduate students is then related to choices available in Cantonese and to linguistic analyses of the descriptive facts and communicative options in English. A small sample of concordance data is examined to suggest how the practice of ESL student writers at the University of Hong Kong compares with the usage of other writers in locally published academic writing. Classroom techniques for teaching alternative lexico-grammatical possibilities and their implications are discussed. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: