Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inApanomeritaki, Olga
TitelAn Action Research in Young Children (3-5) with Activities on Solid Waste Management in Greece: An Attempt for Assessment.
Quelle(1995), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAction Research; Conservation (Environment); Environmental Education; Foreign Countries; Preschool Children; Preschool Education; Recycling; Student Attitudes; Waste Disposal; Greece
AbstractThis action research project sought to increase the waste management and recycling knowledge among 20 children age 4 and 5 years enrolled in a preschool program in Thessaloniki, Greece. A structured interview was developed to assess the children's pre-intervention knowledge of waste management and recycling. It indicated that most children knew little about waste and recycling. Over the course of a 7-month period the children were then exposed to an educational program that used in-class recycling bins, visits to parks and neighborhoods to observe litter, in-class discussions on litter and recycling, role-playing, and a visit to a recycling plant. Results of post-intervention interviews indicated that nearly all of the children understood basic concepts of waste management and recycling, and profited from the program. (Contains 11 references.) (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: