Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFleener, M. Jayne
TitelDissipative Structures and Educational Contexts: Transforming Schooling for the 21st Century.
Quelle(1995), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Organizational Change; Organizational Theories; Scientific and Technical Information; Systems Approach
AbstractChaos theory, dissipative structures analysis, and complexity theory have all been used in various branches of the sciences to examine patterns of change in complex systems. This paper considers how educational theory and research can benefit from changes in scientific fields as diverse as quantum mechanics, fluid dynamics, geology, and economics and adapt to meet the needs of students and society in the changing world of the coming century. Special characteristics of learning organizations are presented that relate open systems and shifting world views to complexity theory. The cornerstones of learning organizations include systems thinking, personal mastery, mental models, the building of shared vision, and team learning. Suggestions for transforming schools are offered to counter the traditional approaches to understanding the nature of learning and organizational change. These traditional approaches often lack vision and are unable to cope with change. A systems approach considers the transformation of schooling within the dynamic environment that relates schools with other social and political institutions. Contains 16 references. (Author/LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: