Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBallering, Eugenie; und weitere
InstitutionFairfax County Public Schools, Falls Church, VA. Office of Adult and Community Education.
TitelHandbook for Using the Video "Communication Pays Off."
Quelle(1995), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Assertiveness; Banking; Bias; Business Communication; Competition; Conflict Resolution; Coping; Empathy; English for Special Purposes; Idioms; Interpersonal Communication; Interprofessional Relationship; Job Skills; Letters (Correspondence); Listening Skills; Meetings; Second Language Instruction; Supervision; Telephone Usage Instruction; Videotape Recordings; Vocabulary Development; Vocational English (Second Language); Work Environment
AbstractThis handbook is intended for use in teaching communication skills to bank employees who are non-native speakers of English. It is designed to accompany a videotape recording (not included here) containing 35 vignettes concerning workplace behavior, communication, and problem-solving. Introductory sections provide brief descriptions of each vignette and general recommendations for using the video. Subsequent sections contain teaching notes for vignette topics, including new vocabulary and idioms, pre-viewing questions, procedures for showing the tape, instructions for role-playing and discussion, suggested extension activities, and specific questions to use in classroom discussion. Vignette topics include assertive behavior, prejudice, anger at work, conflict resolution, coping skills, office relations, listening skills, and meetings. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
AnmerkungenFCPS-Adult ESL, 7731 Leesburg Pike, Room 100, Falls Church, VA 22043 ($8); VEDA Inc., 1800 N. Beauregard St., Alexandria, VA 22311 (videotape, $15 plus $3.50 shipping).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: