Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarter, Susanne
InstitutionWestern Regional Resource Center, Eugene, OR.
TitelTeacher Stress and Burnout. Organizing Systems To Support Competent Social Behavior in Children and Youth.
Quelle(1994), (97 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Coping; Elementary Secondary Education; Individual Development; Mental Health; Stress Management; Teacher Attitudes; Teacher Burnout; Teacher Morale; Teacher Motivation
AbstractThis guide presents individual and school-based strategies to help teachers deal with stress and burnout. The following individual strategies are briefly described: biofeedback, buddy system, childhood energy, conflict management, desensitization, dreams, exercise, humor, ideology, imaging, leaving stress behind, looking forward, making lists, meditation, mental diversions, mental health days, morning routine, nutrition, peer coaching, personal inventory for fun, refueling your tank, relaxation, responding to student concerns, self-praise, self-hypnosis, self-talk, sense of purpose, shunning the superman/superwoman image, sleep, social support, teacher mindsets, time alone, and time management. School strategies focus on the following areas: administrative support, behavioral consultation, districtwide technical assistance teams, embedded inservice training, inservice training, mentoring, organizational development, restructuring and reform, statewide technical assistance network, support networks, teacher assistance teams, teacher centers, teachers helping teachers, teacher work groups, and time restructuring. Two appendices provide additional individual and school strategies. (Contains 64 references or recommended readings.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: