Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoggio, John P.; Glasnapp, Douglas R.
TitelA Method for Setting Multi-Level Performance Standards on Objective Constructed Response Tests.
Quelle(1994), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Constructed Response; Cutting Scores; Decision Making; Educational Assessment; Evaluation Methods; High Stakes Tests; Objective Tests; Psychometrics; Research Methodology; Standard Setting (Scoring); Standards
AbstractThis paper reports on a newly designed judgmental method for setting test performance standard that: (1) overcome many of the practical and psychometric problems associated with the Angoff and Ebel methods; (2) can be used to set multiple cut points on a score scale; (3) may be readily and efficiently implemented with assessments that use objective or constructed response items or both; and (4) allows participation in the standard setting process of persons who may not be educators or not necessarily familiar with the instruction of individuals with whom the examination will be used. In addition to describing the new approach, the paper reports on data gathered using the procedure in an actual standard setting process as part of a high stakes assessment program and provides comparative standard setting results in relation to the Angoff procedure. Results of the psychometric study and evaluation demonstrate the new approach to have decided benefits and features meriting its continued study as well as use. One table (sample rating form) is included. (Contains 4 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: