Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCable News Network, Atlanta, GA.; Turner Educational Services, Inc., Atlanta, GA.
TitelCNN Newsroom Classroom Guides. May 2-31, 1994.
Quelle(1994), (86 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cable Television; Class Activities; Current Events; Discussion (Teaching Technique); Educational Television; Elementary Secondary Education; News Media; Programming (Broadcast); Social Studies
AbstractThese classroom guides for the daily CNN (Cable News Network) Newsroom broadcasts for the month of May provide program rundowns, suggestions for class activities and discussion, student handouts, and a list of related news terms. Topics covered by the guides include: (1) the Palestinian Liberation Organization (PLO) and Palestine, Hawaiian history, brain actuated control, South African elections, Israel and PLO agreement, gender pricing, Clementine satellites, mapping the moon, U.S. gun issue, and junkyard art (May 2-6); (2) the United States and Haiti, the solar eclipse, hearing impaired theater, South Africa, teenage talk show host, Nelson Mandela, Appalachia, politeness, civil war in Yemen, dinosaurs, Palestine, and violence and the news (May 9-13); (3) Haiti, Battle of Gettysburg, baseball education, super trains, elections in Malawi, Brown vs. Board of Education, homeless in America, Laotian garment makers, integration, comet collision with Jupiter, advertising schools, scientific literacy, and death of Jacqueline Kennedy Onassis (May 16-20); (4) X-31 aircraft, end of British rule in Hong Kong, computer family, Rwandan orphans, electronic transactions, Dan Rostenkowski, active volcanoes in the state of Hawaii, China Trade Status, and political correctness and Prince Charles (May 23-27); and (5) investigation of Dan Rostenkowski, AIDS awareness, and D-Day (May 31). (JLB)
AnmerkungenAvailable electronically through gopher at: askeric@ericir.syr.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: