Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChinn, Clark A.; Brewer, William F.
InstitutionCenter for the Study of Reading, Urbana, IL.
TitelThe Role of Anomalous Data in Knowledge Acquisition: A Theoretical Framework and Implications for Science Instruction. Technical Report No. 583.
Quelle(1993), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Data Interpretation; Elementary Secondary Education; Epistemology; Information Processing; Science Instruction; Scientific and Technical Information; Scientific Methodology
AbstractNoting that understanding how science students respond to anomalous data is essential to understanding knowledge acquisition in science classrooms, this paper presents a detailed analysis of the ways in which scientists and science students respond to anomalous data. The paper postulates seven distinct forms of response to anomalous data: ignoring the anomalous data; rejecting the data; excluding the data from current theory; holding the data in abeyance; reinterpreting the data; making peripheral changes to the current theory; and changing the theory. The paper analyzes the factors that influence which of the seven forms of response a scientist or student will choose, giving special attention to the factors that make theory change more likely. Finally, the paper discusses the implications of the framework for science instruction, and considers that the analysis holds promise for areas of education other than science instruction. Tables listing the features of each of the seven responses to anomalous data, factors that influence how people respond to anomalous data, and instructional strategies for promoting reflective theory change are included. Contains 289 references. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: