Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRogers, James R.; Alexander, Ralph A.
TitelThe Effects of Running on Self-Concept and Self-Efficacy.
Quelle(1990), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Running; Self Concept; Self Efficacy
AbstractThis study was conducted to examine whether changes in self-concept would occur as the result of participation in a 7-week running program. It was hypothesized that participation in a running program would have a significant, positive effect on global self-concept and more specifically, its components of self-efficacy and perceptions of the physical self. Subjects included 51 university students who completed the Tennessee Self-Concept Scale, the Self Efficacy Scale, a perceived level of physical fitness scale, and a task specific self-efficacy scale before and after participating in the 7-week running program. The results revealed significant experimental group gains from the pre- to the post-test, suggesting the utility of running as a self-concept enhancing activity. Furthermore, the use of perceptions of physical fitness and self-efficacy as dependent variables in assessing the effects of exercise on self-concept is indicated. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: