Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWestern Oregon State Coll., Monmouth. Teaching Research Div.
TitelAssessing the Transition Skills of Adolescents and Young Adults Who Are Deaf through Video Technology.
Quelle(1992), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Daily Living Skills; Deafness; Diagnostic Tests; Employment; Federal Programs; Higher Education; Independent Living; Job Skills; Screening Tests; Secondary Education; Standardized Tests; Student Evaluation; Test Construction; Test Format; Transitional Programs; Videodisks; Young Adults
AbstractThis newsletter issue describes a programmatic line of research to develop and standardize a test battery of transition skills (employment and independent living skills) for adolescents and young adults (ages 14 to 25) who are deaf. The newsletter first discusses the importance of assessment data to the transition process for persons who are deaf. Three federally funded research projects are then summarized, including: (1) development and testing of the Transition Competence Battery (TCB), which involved specification of the content blueprint, generation of test items, pilot test of a written and signed (video) format, and analysis of test items and subtests; (2) examination of the small group administration mode and multiple-choice response format, through videodisc; and (3) development of a shorter instrument to use as a screening tool. The TCB comprises six subtests: job seeking skills, work adjustment skills, job-related social and interpersonal skills, money management skills, health and home skills, and community awareness skills. (Contains 28 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: