Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNorth Dakota State Dept. of Public Instruction, Bismarck.
TitelNorth Dakota 1991 Close Up--A Legislative Insight. Participant Guide.
Quelle(1991), (137 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Citizen Participation; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Democratic Values; Government (Administrative Body); Governmental Structure; High Schools; State Government; Student Educational Objectives
AbstractThis guide is designed for those who participate in North Dakota's Close Up program, a program that provides the state's young people with the opportunity to experience government firsthand in an innovative and participatory setting. The state's 1991 legislative program offers a broad range of activities for student participants, including: workshops, legislative simulations, on-site observations of government in action, presentations on key issues, a seminar on how to critically view the news, and some social mixers. The guide is organized into five sections: (1) Introduction; (2) Getting Started; (3) The Legislative Branch of North Dakota (How the Legislative System Works); (4) Program Activities and Selected Issues; and (5) Extending the Experience. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: