Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNeuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique.
TitelActes du colloque sur la didactique des langues aujourdi'hui: Pratiques et realite. (29 Sept./1 Oct. 1983) [Proceedings of a Colloquium on the Teaching of Modern Languages Today: Practice and Reality. (September 29-October 1, 1983)].
Quelle(1984) 6, (224 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Techniques; Communicative Competence (Languages); Curriculum Design; Educational Philosophy; Foreign Countries; Grammar; Independent Study; Interviews; Language Research; Modern Languages; Pronunciation Instruction; Reading Comprehension; Second Language Instruction; Second Languages; Student Attitudes; Teaching Methods; Teaching Skills; Television; Videotape Recordings
AbstractThe eight papers in this collection include: "Un enseignant de langues a la recherche de la pierre philosophale" (A Language Teacher in Search of the Philosopher's Stone); "Apprentissage autodirige: Compte rendu d'experience 1978-83" (Self-Directed Learning: Report of Experience 1978-83); "Teaching Without a Language Syllabus But With a Linguistic Focus"; "Video et apprentissage des langues: l'interview sur le terrain" (Video and Language Learning: On-the-Street Interviews); "Sur quelques aspects interculturels et metalinguistiques de la comprehension d'un document en classe de langue" (On Several Intercultural and Metalinguistic Aspects of the Comprehension of a Document in Language Class); "La methode, l'attente des eleves et l'aptitude du professeur. Reflexions sur une experience d'enseignement a l'Universite de New York" (Method, Student Expectations, and the Professor's Aptitude); "Defense et illustration de la grammaire traditionnelle" (Defense and Illustration of Traditional Grammar); "La pedagogie de la prononciation et l'approche communicative: Ou en sommes-nous?" (Pronunciation Instruction and the Communicative Approach: Where Are We?). Each paper is followed by a discussion and response. A concluding essay and lists of presenters and participants are also provided. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: