Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAitken, Joan E.; Neer, Michael R.
TitelVariables Associated with Question-Asking in the College Classroom.
Quelle(1991), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Communication; College Instruction; Communication Research; Discussion (Teaching Technique); Higher Education; Student Participation
AbstractA study was conducted to identify variables associated with question-asking in the college classroom. Specifically, the study examined the influence of instructional interventions on intentions to ask questions. Subjects, 220 university undergraduates enrolled in a basic communication theory course at a midsize, midwestern, urban university, completed a survey assessing their classroom questioning behavior. Findings revealed that instructor gender and student gender partially explained question-asking. The perceived value of class discussion and satisfaction with the individual's current level of question-asking, however, acted as better predictors of student intentions to ask questions in class. The study further revealed that certain instructional interventions interacted with situational factors to influence question-asking intentions. (One figure and 7 tables of data are included; 36 references are attached.) (Author/PRA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: