Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWegner, Gregory P.
TitelTeaching about the New Europe and the New Germany in American Teacher Education Programs.
Quelle(1991), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArea Studies; Course Content; Current Events; Curriculum Development; Foreign Countries; Global Approach; Higher Education; Multicultural Education; Social Studies; Teacher Education; Teaching Methods; World Affairs; Germany
AbstractTeacher education programs of U.S. universities hold great potential for promoting new ways of thinking about the formation of a united Germany and its future role in Europe. These programs are important because they influence teacher candidates as to how they will teach about the New Europe. Three recommendations are offered to expand the understanding of the New Europe in the social studies curriculum to the benefit U.S. citizens. These recommendations include: teacher candidates should know and understand the unique historical contributions of East Germany, and Eastern Europe and Western Europe should be considered within the larger context of the New Europe and the world economic community. An 8-item list of sources are included, as are materials concerning the New Europe. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: