Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMinnesota State Dept. of Education, St. Paul.
TitelThe Minnesota Plan for Industrial Technology Education. A Planning Guide.
Quelle(1991), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Communications; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Energy; Experiential Learning; Industry; Manufacturing; Power Technology; Production Techniques; Teaching Guides; Trade and Industrial Education; Transportation; Minnesota
AbstractThe Minnesota plan for industrial technology education provides educators with a coordinated plan for kindergarten through grade 12. Part 1 explains the mission and goals of industrial technology education. It describes the philosophical basis for including the subject matter in school curriculum, the levels of learning, and the reasons supporting them. It also defines a structure of curriculum that responds to educational legislation. Program levels have different program emphases: (1) elementary students develop an awareness of technology; (2) junior high students explore industrial technology; and (3) senior high students become oriented and prepare for a life in a technological society. In part 2, a planning guide enables teachers and administrators to: (1) identify curriculum development procedures strategies; (2) identify teaching strategies; and (3) locate resources and educational aids to supplement curriculum materials. The guide provides a foundation for ideas, suggestions, alternatives, and recommendations. Programs are outlined at all educational levels in communication, energy and power, production, and transportation. (NLA)
AnmerkungenMinnesota Curriculum Services Center, 70 West County Road B2, Little Canada, MN 55117.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: