Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThayer, Jerome D.
TitelUse of Observed, True, and Scale Variability in Combining Students' Scores in Grading.
Quelle(1991), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Grading; Mathematical Models; Scaling; Scoring; Test Results; Weighted Scores
AbstractCombining student scores to form subtotals and finally a total score to determine a grade is discussed. The composite score reached by combining measures or subtotals is only valid when the scores are combined so that the actual weight of each measure or subtotal in the total score is the same as the intended weight. Three types of variability should be considered in combining scores: (1) variability of true achievement (true variability); (2) variability that would exist if all possible levels of achievement had been measured (scale variability); and (3) variability of the observed scores (observed variability). Weighting procedures are summarized for teachers who want to use standard or converted scores and for those who want a simple weighting scheme or no weighting scheme. It is suggested that true variability and scale variability should be considered in addition to observed variability in weighting scores. If differences in true achievement cannot be ignored, one of the following options should be used: using a common scale for each measure; modifying possible points; and modifying scoring procedures. Sixteen tables provide illustrative examples. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: