Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPancrazio, Sally Bulkley
TitelAlternate Collegial Model-Based Forms of Networking among Women or Networking in the Nineties for the Professional Woman.
Quelle(1991), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Collegiality; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Females; Professional Development; Sex Bias; Social Networks; Social Support Groups; Women Administrators; Illinois
AbstractThe collegial networking model, advanced for women as an alternative to the traditional "old boy" male network in the late 1970s and early 1980s, is described in this paper. Based on affiliation rather than competitiveness, the collegial model is applicable to professional women in the 1990s, with the following added recommendations: (1) recognizing the instability of one's position; (2) learning techniques for labor management; (3) promoting collaboration between younger and more experienced colleagues; (4) integrating women's social support groups into professional meetings; and (5) accepting of criticism. A conclusion is that networking remains a viable strategy for women for obtaining job-enhancing information, making professional contacts, and exchanging social support. (6 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: