Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Edward
TitelSome Ways To Use the Rhetorical Skills of the Black American Folk Tradition To Teach Rhetoric and Composition.
Quelle(1990), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Black Attitudes; Black Culture; Black Dialects; Black History; Black Influences; Black Literature; Black Studies; Community Colleges; Curriculum Enrichment; Folk Culture; Rhetoric; Two Year Colleges; Writing Instruction
AbstractFocusing on black communication skills in the classroom can be rewarding, instructional, and motivational for both black and white students when educators begin to build upon the effectiveness of black language patterns and usages. This packet of curriculum materials was designed for class, group, and individual instruction in the use of black folk types and features (i.e., folk song-types, black folk sermons, black folk verbal strategies, folk literature by known Black-American authors, and non-standard English dialects). In addition to lists of African-American types of folk literature (e.g., story telling, folk sermons, and blues), African-American verbal strategies (e.g., rapping, jiving, and sounding), the stylistic and thematic features of Black-American folk tradition, important terms, the packet includes general and specific suggestions regarding instructional activities that use folk songs, spirituals, jokes, folk sermons, and literary works to teach about the effective use of dialects and language styles, and about rhetoric and composition. In addition, oral and written assignments, a selected bibliography, and 43 references are provided. (GFW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: