Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpensley, Fiona; Elsom-Cook, Mark
InstitutionOpen Univ., Walton, Bletchley, Bucks (England). Inst. of Educational Technology.
TitelDominie: Teaching and Assessment Strategies. CAL Research Group Technical Report No. 74.
Quelle(1989), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Artificial Intelligence; Computer Assisted Instruction; Computer System Design; Educational Strategies; Evaluation Methods; Expert Systems; Higher Education; Programed Tutoring
AbstractThis document outlines the strategies that are used for teaching and assessment in Dominie, an intelligent tutoring system designed to enable the user to operate a computer interface independently. Eight interaction modes are described in detail: four teaching strategies (cognitive apprenticeship, successive refinement, discovery learning, and abstraction) and four evaluation or assessment strategies (practice, direct assessment, discovery assessment, and Socratic diagnosis). Each strategy contains three decisions: (1) the selection of a general area, or, "Select-t-task"; (2) the selection of a teaching strategy for that area, "Select-t-method"; and (3) the selection of a teaching goal, "Select-t-goal." The document follows the format of the control structure, describing each decision step in order of access and then outlining the tutorial and assessment strategies individually. The appendix contains a glossary of terminology used in the document, and a list of additional related technical reports. (7 references) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: