Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowers, P. J.; Edeburn, Carl
TitelUsing Curriculum Based Measurement To Increase Psychomotor Learning Gains in Severely Handicapped Students.
Quelle(1989), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdapted Physical Education; Behavioral Objectives; Early Childhood Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inservice Teacher Education; Instructional Effectiveness; Intervention; Preservice Teacher Education; Psychomotor Objectives; Psychomotor Skills; Severe Disabilities
AbstractThis study examined the effectiveness of a 9-month highly structured program of psychomotor development with 174 severely handicapped students ranging in age from 2 to 20 years. Curriculum based measures (CBM) of exemplary performance objectives were developed. Teaching was individualized by a teaching research model of instruction in both public school and higher education settings. Inservice and preservice personnel with no previous expertise in adapted physical education or psychomotor learning served as teachers after training using a metacognitive approach. Results indicated that severely handicapped learners, whether ambulatory or wheel chair users, can, with this type of training, significantly increase psychomotor performance. (Includes 23 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: