Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAchilles, C. M.
TitelThe Vu from Mt. Deja (Epimetheus Reports That Prometheus Remains Bound).
Quelle(1990), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrator Education; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Humanities; Institutes (Training Programs); Liberal Arts; Professional Education; Seminars; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractApplication of the study of humanities in administrator education is explored in this paper. The argument is made that humanities studies help to conceptualize ideas and generate theory, and to represent and explain what is uniquely human. Effective administrators require problem-solving and critical thinking skills for dealing with people-related problems in human situations. Suggestions are offered for developing a graduate humanities seminar based on critical analysis, which teaches students to evaluate and synthesize issues and to relate concepts to educational theories. Appendices include notes and an article on the evaluation of a humanities seminar in administrator education and an example of seminar content and structure. (25 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: