Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFellenz, Robert A. (Hrsg.); Conti, Gary J. (Hrsg.)
InstitutionMontana State Univ., Bozeman. Center for Adult Learning Research.
TitelSocial Environment and Adult Learning.
Quelle(1990), (56 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Adult Learning; American Indian Education; American Indians; Biculturalism; Critical Theory; Cultural Context; Social Environment; Social Influences
AbstractThis monograph contains papers from an institute on the theme of adult learning in the social environment. "Bill Moyers' Journal: An Interview with Myles Horton" provides excerpts from a televised interview that discusses Myles Horton's life, work, and association with the Highlander Folk School. "Myles Horton's Views on Learning in the Social Environment" contains Horton's comments on his view of learning and responses to questions from a group that viewed the edited tape of the Moyers interview. "Radical Pedagogy: Constructing an Arch of Social Dreaming and a Doorway to Hope" (Peter McLaren) is theoretical in nature and shares some perspectives on social context from the viewpoint of an educator working within the critical educational tradition. "Learning in the Social Environment: A Crow Perspective" (Janine Pease-Windy Boy) reflects on the process through which the Crow Indians integrated their culture into a modern educational institution, the Little Big Horn Community College located on the Crow reservation in Montana. "From an Adult Educator's Perspective" (Lloyd Korhonen, Chere Coggins Gibson) contains immediate reactions to the two preceding presentations. "The Arch of Social Dreaming: Teaching Radical Pedagogy Under the Sign of Postmodernity" (Peter McLaren) expands on McLaren's earlier paper. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: