Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerney, Tomi D.; Adelman, Deborah
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Office of Research, Evaluation, and Assessment.
TitelTechnological Enrichment and Achievement for Cambodians and Hispanics: Project TEACH 1988-89. OREA Evaluation Section Report.
Quelle(1990), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCambodian; Cambodians; Career Education; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Federal Programs; Limited English Speaking; Native Language Instruction; Parent Participation; Program Evaluation; Second Language Learning; Spanish Speaking; Staff Development; Uncommonly Taught Languages; Vocational Education
AbstractProject Technological Enrichment and Achievement for Cambodians and Hispanics (TEACH) served limited-English-proficient (LEP) students from several Caribbean and Central American countries and Cambodia at Theodore Roosevelt High School (Bronx, New York). The goals of the program were to help LEP students adjust academically and culturally to life in the United States, and to prepare students for the job market. Instruction was provided in English-as-a-Second-Language (ESL), native language arts, and vocational and career subjects. Bilingual teachers taught content area and vocational/career subjects to Spanish-speaking students, and English-speaking teachers, assisted by two Khmer-speaking paraprofessionals, taught the Cambodian students. Project TEACH achieved its ESL, staff development, and attendance objectives, and met two of its three vocational/career objectives. (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: