Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Eberhard
TitelElements of a Text Type-Oriented Model of Second Language Reading within a Communicative EFL/ESL Syllabus.
Quelle(1990), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Communicative Competence (Languages); Course Descriptions; Curriculum Design; English (Second Language); Models; Reading Instruction; Second Language Instruction; Second Languages; Teaching Methods
AbstractIt is proposed that a general communicative second language syllabus can be adapted for the specific requirements of a second language reading model. This is demonstrated with one model by filling the content, product, and process dimensions with reading-specific elements. Content consists of text type of form (novel, news story, report, etc.), while product corresponds to the learner's needs and learning goals and the various types of text comprehension. Process includes the reading techniques used by a foreign language learner to decode textual information. For illustration, the model is then applied to one text type, the news story (appended) and the method's use in revealing meaning and structure is discussed briefly. A three-page bibliography is included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: