Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStewart, David A.; und weitere
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelConsistent Linguistic Input in the Signing Behavior of Teachers: Modified Signed English. Occasional Paper No. 127.
Quelle(1989), (114 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Nachschlagewerk; American Sign Language; Communication Skills; Deafness; Demonstration Programs; Elementary Secondary Education; Finger Spelling; Hearing Impairments; Inservice Teacher Education; Lesson Plans; Special Classes; Total Communication
AbstractThe paper addresses problems teachers of the severely hearing impaired have in being bimodal (speech plus signs) English role models as well as in using American Sign Language. The project described in this paper centers around inservice training and in-class demonstrations of the use of a modified form of Signed English to provide a visual presentation of English as the primary language of the classroom. The typical signing behavior of teachers in total communication programs is illustrated through examples from a videotape. The major portion of the document consists of appendixes which serve as a manual for implementing a similar approach. Appendix A lists the 12 general goals of the Total Communication Project. Appendix B presents eight inservice lesson plans concerned with: (1) sign markers, affixes, and contractions; (2) facial expressions and body language; (3) body and gaze shifting; (4) fingerspelling; (5) classifiers; (6) locatives; (7) indexic referencing and localization; and (8) directionality. Appendix C provides a glossary of affixes and sign markers while Appendix D does the same with contractions. The final appendix lists 19 resources with descriptive abstracts. (DB)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824 ($11.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: