Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHennessey, Beth A.; Amabile, Teresa M.
InstitutionNational Education Association, Washington, DC.
TitelCreativity and Learning: What Research Says to the Teacher.
Quelle(1987), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-8106-1078-7
SchlagwörterLeitfaden; Creative Development; Creative Thinking; Creativity; Creativity Research; Elementary Secondary Education; Learning Motivation; Learning Strategies; Skill Development; Student Motivation; Teaching Methods
AbstractThe pamphlet reviews research on creativity and applies it to the learning process. After discussing the definition and measurement of creativity, the components of creative performance are outlined, including domain-relevant skills, creativity-relevant skills, and intrinsic task motivation. Factors which destroy students' creativity are noted, such as having children work for an expected reward, setting up competitive situations, having children focus on expected evaluation, using plenty of surveillance, and setting up restricted-choice situations. Strategies for nurturing and encouraging intrinsic motivation and creativity in classroom settings are explored. A bibliography and a list of resources on thinking skills conclude the pamphlet. (PB)
AnmerkungenNational Education Association, Professional Library, P.O. Box 509, West Haven, CT 06516 ($3.95, Stock No. 1078-7).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: