Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAthanases, Steven Z.; Barton, Jim
TitelThe Deep Double Game: Oral Interpretation To Enhance Reading Comprehension.
Quelle(1988), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Elementary Secondary Education; Literature Appreciation; Oral Interpretation; Reader Text Relationship; Reading Aloud to Others; Reading Comprehension; Reading Games; Teaching Methods
AbstractSupported by a rationale for activities in the language arts/English curriculum, this paper demonstrates methods of introducing students to current approaches to oral interpretation of literature. The paper argues that through planning, rehearsing, and reflecting on oral interpretations of literature, readers become increasingly aware of characters' emotions and learn to embody these emotions in performance. The paper also argues that such practice helps students in subsequent silent readings to interpret the affective dimensions of texts, and therefore to comprehend literary works. (Sixteen references and an appendix of 10 practical tips in using oral interpretation are attached.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: