Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenChadsey-Rusch, Janis (Hrsg.)
InstitutionIllinois Univ., Champaign. Secondary Transition Intervention Effectiveness Inst.
TitelProject Directors' Annual Meeting Conference Proceedings (3rd, Washington, D.C., December 10-11, 1987).
Quelle(1987), (134 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Disabilities; Education Work Relationship; Employment Potential; Government Role; Graduate Surveys; Longitudinal Studies; Outcomes of Education; Placement; Postsecondary Education; Program Evaluation; Transitional Programs
AbstractThe proceedings includes: the agenda; the keynote presentation; findings from the program evaluation, applied research, and technical assistance programs; descriptions of presentations made by project directors; an evaluation of the meeting; and a list of participants and advisory members. Sample papers or summaries have the following titles and authors: "A Longitudinal Study of Graduates of Special Education" (Eugene Edgar and Phyllis Levine); "Model Program Evaluation Information Data Base" (Jane Dowling and Cindy Hartwell); "Evaluation of Student Characteristics and Learning Outcomes" (Lizanne DeStefano); "An Analysis of Evaluation Values and Issues in Federally Funded Transition Programs" (Robert Stake et al); "A Comparison of Successful and Unsuccessful Placements of Secondary Students with Mental Handicaps into Competitive Employment" (Laird Heal et al); "Co-Worker Involvement Research Program" (Frank Rusch); "Assessing and Facilitating Employers' Positive Acceptance of Employees with Handicaps" (Adelle Renzaglia). Briefly described are 16 featured projects, 27 projects highlighted in the poster session, activities of the Evaluation Technical Assistance Program, and evaluation results. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: