Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAchilles, C. M.
TitelAre We Scholar Practitioners, Theoreticians, or Practitioners?
Quelle(1988), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Administrator Characteristics; Administrator Education; Administrator Role; Administrators; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Higher Education; Professional Occupations; Professional Recognition; Professors; School Administration
AbstractThis paper raises and answers the question of whether professors of educational administration and school administrators are scholar practitioners or simply practitioner scholars. It concludes that the professors are scholar practitioners because they contemplate the practice of administration via theory and research. School administrators are practitioner scholars because they actually practice administration using scholarly theoretical foundation literature to guide practice. Indeed, the scholar practitioner professor shares a generic and professional kinship with the practitioner scholar school administrator on the basis that they both blend art, science, and craft to achieve educational goals. (JAM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: