Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenThomas, Ruth G. (Hrsg.)
InstitutionMinnesota Univ., St. Paul. Minnesota Research and Development Center for Vocational Education.
TitelThinking Underlying Expertise in Specific Knowledge Domains: Implications for Vocational Education.
Quelle(1988), (122 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Rearing; Cognitive Processes; Equipment Maintenance; Learning Theories; Machine Repairers; Parenting Skills; Postsecondary Education; Skill Development; Technical Occupations; Vocational Education
AbstractThis monograph contains reports of research conducted under the Higher Order Thinking Program of Research at the Minnesota Research and Development Center. A report entitled "Studying Expertise in Specific Knowledge Domains" (Ruth G. Thomas) briefly reviews previous findings regarding the general nature of expertise and discusses the objectives of the Minnesota research program. Scott D. Johnson's paper "Knowledge and Skill Differences between Expert and Novice Service Technicians on Technical Troubleshooting Tasks" is one of two papers in the monograph that focus on understanding the mental processes and structures underlying expertise in specific knowledge domains associated with vocational education. The second such paper, written by Betty D. Cooke, is entitled "Mental Processes and Knowledge Underlying Expertise in Parenting." The fourth paper, a project summary that was also written by Ruth G. Thomas, is entitled "Conclusions and Insights Regarding Expertise in Specific Knowledge Domains and Implication for Research and Educational Practice." References, tables, and figures are provided throughout the text. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: