Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFaddis, Constance R.
InstitutionOhio State Univ., Columbus. National Center for Research in Vocational Education.
TitelThe Helping Process Booklet for Team Members. Dropout Prevention Series.
Quelle(1988), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Career Education; Classroom Techniques; Counseling; Dropout Prevention; Dropout Programs; Dropouts; Guides; Helping Relationship; High Risk Students; Intervention; Mentors; Parent Responsibility; Parent Role; Potential Dropouts; School Personnel; Secondary Education; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractThis booklet for dropout prevention team members is part of a series of program materials for a school-based intervention process to help at-risk students stay in school. Team members may include teachers, health care workers, parents, counselors, community volunteers, employers, or other caring adults. An introduction lists specific responsibilities of team members. The remainder of the booklet contains suggestions for ways that specific helping process team members can carry out their part of the Individual Helping Plan creatively and effectively. Creative ways are recommended for educators (academic and vocational instructors, bilingual/English as a second language instructors, tutors and classroom aides), support service persons (guidance counselors; truant officer/attendance aides; social workers, health care workers, and other noneducation professionals; community volunteers), parents and other family members, and employers. (YLB)
AnmerkungenNational Center Publications, National Center for Research in Vocational Education, 1960 Kenny Road, Columbus, OH 43210-1090 (Order No. SP700HP04--$3.50; related videocassette, SP700HP07--$25.00; set of six Helping Process booklets and videocassette, SP700HP--$39.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: