Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMack, Nancy K.
TitelLearning Fractions with Understanding: Building upon Informal Knowledge.
Quelle(1988), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAddition; Algorithms; Basic Skills; Computation; Elementary School Mathematics; Fractions; Individualized Instruction; Intermediate Grades; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Number Concepts; Subtraction
AbstractEight sixth-grade students received individualized instruction on the addition and subtraction of fractions in a one-to-one setting for 6 weeks. Instruction was specifically designed to build upon the student's prior knowledge of fractions. It was determined that all students possessed a rich store of prior knowledge about parts of wholes in real world situations based upon whole numbers. Students related fraction symbols and procedures to prior knowledge in ways that were meaningful to them; however, there was a danger of this prior knowledge interfering when it reflected algorithmic procedures rather than fraction ideas in real world situations. (Author/PK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: