Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBurton, Leon H. (Hrsg.); Thomson, William (Hrsg.)
InstitutionHawaii Univ., Honolulu. Curriculum Research and Development Group.
TitelMusic: Comprehensive Musicianship Program. Grade 5.
Quelle(1983), (191 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Applied Music; Grade 5; Intermediate Grades; Music Activities; Music Appreciation; Music Education; Music Reading; Music Techniques; Musical Instruments; Singing; Songs; Vocal Music; Hawaii; New Zealand; Samoa
AbstractThis fifth grade text provides music and rhythmic activities for the development of both musical skills and appreciation. The learning of music symbols, notes, chords, rhythm, harmony, and specific songs is stressed. While most of the songs were composed in the contiguous 48 United States, music from Hawaii and from other countries is included. Lessons are presented which offer beginning instruction for the ukulele, the recorder, and the resonator bells; and rhythm is taught through the introduction of Hawaiian, Samoan, and New Zealand folk dances. Music from the "Nutcracker Ballet" and "Die Fledermaus" illustrates dance movements, ballet, and operetta music. Appendices include ukulele and recorder fingering charts and both a classified subject and an alphabetical index of songs. (JHP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: