Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayberry, Rachel; Waters, Gloria S.
TitelDeaf Children's Recognition of Written Words: Is Fingerspelling the Basis?
Quelle(1987), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Deafness; Elementary Secondary Education; Finger Spelling; Sight Vocabulary; Sign Language; Word Recognition
AbstractTo test three hypotheses concerning fingerspelling's contribution to word recognition, 24 deaf children in three age groups (7-9, 10-12, and 13-15 years) were administered a vocabulary recognition test and a lexical decision task. Subjects' performance was measured by the number of words accurately identified and the response latency. Results did not support the hypotheses. Children recognized more vocabulary in print than in fingerspelling; were more accurate in deciding the lexical status of words presented in print than words presented in fingerspelling; and were more accurate in deciding the lexical status of words that are typically signed in sign language than words that are typically fingerspelled. Results suggested that deaf children organize their recognition of written words around sign language and do not organize their recognition of fingerspelled words around sign language. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: