Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShinkle, Carl R.
InstitutionOregon State Dept. of Education, Salem.
TitelGrammar. English Language Arts Concept Paper Number 6.
Quelle(1987), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Curriculum Development; English Curriculum; English Instruction; Form Classes (Languages); Integrated Curriculum; Language Arts; Language Research; Sentence Diagraming; Sentence Structure; Teaching Methods; Traditional Grammar; Writing Instruction
AbstractNoting that issues surrounding grammar instruction are a source of controversy within the English language arts curriculum, this concept paper examines the usefulness of formal instruction in naming parts of speech, diagramming sentences, naming types of phrases and clauses, and naming sentence types. Following an introduction that defines grammar, the paper summarizes research on grammar instruction, noting that it is best taught in conjunction with actual student writing. This section also touches on the abstract nature of grammar, the usefulness of knowing some grammatical rules, and on nonstandard dialects. The paper then discusses the implications for instruction, including the role of grammar instruction and effective alternatives to isolated grammar drills. The paper concludes by noting that grammar instruction should not be as widespread as it is, should not be seen as a cure for writing problems, and should not be a substitute for writing instruction. A bibliography concludes the document. (SKC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: