Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarvey, Dexter; Cap, Orest
InstitutionManitoba Univ., Winnipeg. Faculty of Education.
TitelElderly Service Workers' Training Project. Block B: Cultural Gerontology. Module B.4.2: Communication and Adjustment.
Quelle(1987), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Adjustment (to Environment); Aging (Individuals); Canada Natives; Client Characteristics (Human Services); Counselor Training; Cross Cultural Training; Cultural Background; Cultural Differences; Cultural Education; Death; Disabilities; Ethnic Groups; Foreign Countries; Gerontology; Institutionalized Persons; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Learning Modules; North American Culture; Older Adults; Postsecondary Education
AbstractThis learning module, which is part of a three-block series intended to help human service workers develop the skills necessary to solve the problems encountered in their daily contact with elderly clients of different cultural backgrounds, deals with communication and adjustment from the standpoint of the way in which elderly Native Canadians view and adjust to death and dying. The primary objective of the module is to identify the cultural issues surrounding Native Canadians' approach and reaction to death and dying. The following topics are discussed in the individual sections of the module: approaches to death and the sprituality that is characteristic of many elderly Native Canadians, family responses to death, reactions to the death of a spouse, and psychological reactions to death among older Native Canadians. A list of selected readings and descriptions of 10 pertinent films are appended. (MN)
AnmerkungenFaculty of Education, University of Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada R3T 2N2.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: