Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarvey, Dexter; Cap, Orest
InstitutionManitoba Univ., Winnipeg. Faculty of Education.
TitelElderly Service Workers' Training Project. Block B: Cultural Gerontology. Module B.4.1: Communication and Adjustment.
Quelle(1987), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Adjustment (to Environment); Aging (Individuals); Canada Natives; Client Characteristics (Human Services); Counselor Training; Cross Cultural Training; Cultural Background; Cultural Differences; Cultural Education; Disabilities; Ethnic Groups; Foreign Countries; Gerontology; Institutionalized Persons; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Learning Modules; North American Culture; Older Adults; Postsecondary Education
AbstractThis learning module, which is part of a three-block series intended to help human service workers develop the skills necessary to solve the problems encountered in their daily contact with elderly clients of different cultural backgrounds, deals with communication and adjustment from the standpoint of the cultural heritage of elderly Native Canadians. The first main section identifies several verbal and nonverbal communication practices that are specific to elderly Native Canadians. Native cultural behaviors surrounding adjustment to selected life events and psychological reactions to them are discussed. Special attention is paid to the Native Canadians' reactions to disability and outlook toward institutions. The next section suggests ways in which human services workers can communicate with elderly Native Canadians and help them adjust to aging. A list of selected readings and descriptions of 10 pertinent films are appended. (MN)
AnmerkungenFaculty of Education, University of Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada R3T 2N2.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: