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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Past research shows that repetition results in increased learning. However, it is not clear whether repetition adds more information to memory (quantitative hypothesis), or allows the learner to use a more sophisticated method of encoding (qualitative hypothesis). This study investigates the process and effectiveness of repetition as a study technique. The relationship between college student reading comprehension ability and amount of repetitive reading is studied using Bloom's six levels of cognitive learning. College students in an educational psychology course (n=103) classified as high or low ability readers were randomly assigned to read an article one, two or three times. A test, with questions at different levels of Bloom's cognitive domain, was administered one week later. Results show that repetition increased recall performance. The quantitative hypothesis was supported because there were no significant differential effects of repetition at various levels of learning. Learning improved with increased repetition at all levels of the Bloom cognitive domain. There was a statistically significant increase in learning with increased repetitions at Knowledge-Analysis levels. (JAZ)
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Annis, Linda F.; Annis, David B.: Does Practice Make Perfect? The Effects of Repetition on Student Learning. 1987.
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