Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFraser-Abder, Pamela
TitelAn Analysis of Teacher, Student and Parent Evaluation of an Elementary Process-Approach Curriculum.
Quelle(1987), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Science; Foreign Countries; Parent Attitudes; Questionnaires; Science Curriculum; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Trinidad and Tobago
AbstractThis study was designed to assess and analyze parent, student, and teacher evaluation of specific aspects of the curriculum and science teaching in the Trinidad and Tobago elementary school system. The effect of teacher involvement in curriculum development on student interest, curriculum effectiveness, and student, parent, and teacher attitude to the curriculum was also examined. Three questionnaires were used that dealt with perceptions of parents, students, and teachers of the science curriculum. Analysis of the questionnaires indicated that most parents, students, and teachers found the curriculum to be exciting, effective, and interesting. Concerns about science and how to teach science were greatest among teachers with a weak science background. Tables of questionnaire results are included as well as a bibliography. (ML)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: