Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewman, Roxana Ma; und weitere
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. African Studies Program.
TitelProficiency Goals in African Languages with Specific Recommendations for Hausa, Lingala, and Swahili. Final Report: Re-Evaluation of Indiana University's African Language Program Goals and Objectives, Year I.
Quelle(1985), (82 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; African Languages; College Second Language Programs; Communicative Competence (Languages); Curriculum Design; Educational Objectives; Hausa; Higher Education; Language Proficiency; Lingala; Literature Reviews; Program Evaluation; Questionnaires; School Surveys; Student Educational Objectives; Swahili; Uncommonly Taught Languages
AbstractA discussion of language proficiency in college-level African language programs begins with a review of the literature in the broader field of foreign language learning concerning notions of language competence, proficiency, and proficiency goals. This section examines linguistic competence, communicative competence, communicative syllabus design, levels of proficiency, proficiency guidelines and scales in general, and specifically, the American Council on the Teaching of Foreign Languages guidelines. The need for proficiency goals in African language programs is discussed in general, and the related issues of materials development, instructor qualifications, student needs, course articulation, and testing are discussed in particular. Specific proficiency guidelines for Hausa, Lingala, and Swahili are also presented. A list of references and an Indiana University questionnaire on student goals in learning an African language are included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: