Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBell, Barbara J.; Torrance, Nancy
TitelLearning to Make and Recognize Inferences in the Early Grades.
Quelle(1986), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Processes; Critical Reading; Elementary Education; Inferences; Language Skills; Learning Strategies; Listening Comprehension; Logical Thinking; Reading Comprehension; Reading Research; Reading Skills; Recall (Psychology); Verbal Learning
AbstractA study examined the ability of 16 children in kindergarten, grade 2, and grade 4 to draw inferences based on the content of a narrative passage and to recognize inferences as derived from, rather than given by, text. An inference task, developed to assess the ability to make and recognize appropriate inferences, consisted of four orally presented narrative passages, four recall questions, and two sets of inference questions. Results indicated that from kindergarten to grade 4, children's ability to make and recognize inferences from texts shows marked improvements. Whether or not this improvement in inferencing ability arises as a result of exposure to the written language remains a question for further study. (Graphs of statistics are appended.) (SRT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: